Tre musketörer i Fjollträsk
Resebyrå lärlingen har åter gjort ett bra jobb och lotsat ett helt gäng till 08 land över dagen.
Men vi startar från början med bokningen av flygfakiren vid 08 på morgonen på en söndag måste ändå vara ett inslag av någon form av sadism. Uppstigning för Kronis, Tvångsbantaren och övriga vid 06 och samling vid borgen 0630.
Svart taxi med lärlingen vid ratten samt Kronis bakom styret på den andra kärran gick smärtfritt och alla kunde kliva av med över en timme till avgång vilket samtliga påpekade för lärlingen och tidstjuven. Det måste räcka med 40 minuter innan avgång vilket gjorde att man blev bestulen på 20 min sömn.
Incheckningen gjordes och Kronis fick återigen äran att få med våra grejor till avgasmetropolen. Sedan så gick allt smort och Tvångsbantaren hade inga problem med midjebältet på SAS planet. Vid tidigare resor så har djupa in andningar och buklyft samt hjälp av chockade spelare krävts för att få det på plats.
Vilket gjorde att frukosten bara slank ned och en önskan om påfyllning hade kunnat skrikas rakt ut.
Avstigning och Kronis jakt efter grejorna slutade väl innan avfärden till biluthyrningen.
7 sitsiga japanska riskokare med minimalt bagageutrymme var lärlingens val och man kan konstatera att dam handväskorna blir vårt nya handbagage om vi skall ha dessa så fordon något mer.
Rundturen med en avstickare till Hammarby sjöstad visade att lärlingen har tappat flera viktiga funktioner som chaufför.
Ett nytt körkorts test hade slutat att Lärlingen och Tvångsbantaren som följde bakljusen slaviskt inte hade haft något körkort att visa upp vid ev kontroll.
Innan färden till Nacka forum avslutades i ett p-hus för lunch så kunde man konstatera att riskokaren inte hade fungerande blinkers för lärlingen.
Eller så hittades inte spaken och man kan nog välja vilket som.
Lunchen hade lärlingen fixat genom extern konsult och det visade vara ett genidrag då alla var nöjda och valfriheten var stor.
Kronis skötte givetvis både betalning och bokhållning vilket ingen grät över.
Bilen till ära så satsade Tvångsbantaren på asiatiskt vilket gjorde att man utsattes för både kontrollfrågor och uppföljning över storleken på portionen.
Åter ut från P-huset och med lärlingen i spets så hittades Gustavsberg inom 15 minuter och myglet började med P-skivorna.
Tyvärr så har regelverket för parkering på Hildursborg en kopia i Gustavsberg vilket inte är någon merit för parkeringsplanerarna.
Men med lite uppfinningsrikedom och ett vidgat samvete så fixades parkeringen utan problem.
Nu börjar Kronis slita alla fram alla grejor samt tekniskt möte och dessutom få med sig grejorna efter match är några av uppgifterna som måste skötas.
Under tiden så byter lärningen roll och övergår til coach och har den uppgiften fram till slutsignalen.
Tvångsbantaren kör på med mycket flum och lite slit i sedvanlig ordning.
Återfärden ser ungefär lika dan ut med den skillnaden att nu är det bara bakljus man ser för inga blinker fungerar på lärlingens riskokare.
Trots att den både innehåller många svängar och någon felkörning.
Men Tvångsbantaren hakar bara på och följer bakom trots detta.
Åter på Arlanda så har Kronis styr upp ätandet och det visar sig vara ett genidrag då Alfredos får ett besök.
Men innan så har han i sedvanlig ordning delegerat ansvaret för grejorna så att dom kommer med till Luleå
och klisterlådan checkades in igen utan problem.
Tyvärr så kroknade lärlingens ansvar utan han överlät det sista viktiga beslutet till Kronis.
Med stirrande blickar så följdes Tvångsbantarens tuggor och kommentaren om sallads mängden lät inte vänta på sig.
Just detta med sallad och en ansenlig mängd kompenserades direkt trots bu rop från flera på kiosken med en choklad kaka innan avfärd.
Midjebälte fungerade åter igen och inga insatser från externa behövdes i planet.
Landning och inpackning samt hemresan gick bra med lärlingen vid ratten och han avslutade sitt uppdrag lysande och kan se tillbaka på en bra genomförsd resa.
Vilket gör att Resbyrå lärlingen, Tvångsbantaren och Kronis kommer att genomföra ytterligare en resa inom kort.
Vad åt tvångsbantaern för asiatisk rätt? 23 små rätter???